بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۵۱۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: باید تعاونی های بخش گردشگری و خدمات را فعال کنیم تا امکان اشتغال بیشتر برای جوانان فراهم شود.
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

به گزارش بازارکار، محمد جلائی امروز، ۱۸ شهریورماه در شورای توسعه تعاون استان گیلان که با محوریت تجلیل از تعاونی های برتر استان برگزار شد، تعاونی را تبلور اقتصاد اسلامی دانست و اظهار کرد: در اوایل انقلاب و سال های جنگ، با مسائل و مشکلات زیادی مواجه بودیم، اما رویکرد و راهبرد بسیار درخشان تعاونی بود که به اقتصاد کشور کمک کرد، اما بعدتر با هم ارز قرار دادن تعاونی ها با بخش های دولتی و خصوصی، سهم تعاون در اقتصاد کمرنگ شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای برنامه هفتم توسعه توجه ویژه ای به تعاون داشت و این رویکرد در دولت چهاردهم نیز ادامه دارد، عنوان کرد: واگذاری امور به مردم در عرصه های مختلف یکی از مهمترین لازمه های اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به برنامه هفتم توسعه، از افزایش دو درصدی سهم تعاون در هر سال خبر داد و اضافه کرد: تعاونی موتور پیشران اقتصاد در برنامه هفتم توسعه است.

جلائی با بیان اینکه گیلان اولین شورای استانی توسعه تعاون را در سطح کشور تشکیل داده و تاکنون چهار جلسه را برگزار کرده است، گفت: ظرفیت های استان گیلان در بخش تعاون بسیار بالاست و باید تعاونی های بخش گردشگری و خدمات را فعال کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تعاون در سیاستگذاری های اقتصادی، ادامه داد: با دشمنان داخلی و خارجی مواجه هستیم که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند؛ در این راستا شاهد تحریم های ظالمانه هستیم تا بین مردم و حاکمیت گسل ایجاد کند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه تعاونی ها می توانند گسل بین مردم و حاکمیت را پر کنند، متذکر شد: تعاونی یک نوع پوشش و همگرایی است و مردم را پای کار نظام و اقتصاد و فرهنگ می آورد و اجازه نمی دهد که بین مردم و حاکمیت جدایی بیفتد.

وی خصومت روزافزون دشمنان را نشان دهنده افزایش قدرت ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد تقابل شرق تمدنی با دنیای غرب هستیم و کشورهایی مانند چین و روسیه و هند روی کار آمده اند و لذا کشورها برای اقتصاد پویا در جهان راهی جز نگاه ویژه به منطقه غرب آسیا ندارند.

جلائی غرب آسیا را مهد تمدن بشری دانست و یادآور شد: در مهد تمدن زندگی می کنیم و لذا ناامیدی معنا ندارد؛ در این راستا نیازمند تحقق برنامه هفتم توسعه با برش استانی هستیم.

ارسال نظرات